Artikeloverzicht januari 1999

Business Intelligence

Thema: Business Intelligence
Business Intelligence heeft niets te maken met intelligente systemen, maar alles met intelligente mensen.


Thema artikelen



Overige artikelen

Nu het eind van de twintigste eeuw nadert, blijken we in een steeds sneller veranderende wereld te leven. Bedrijven en instellingen veranderen voortdurend. Ondanks alle technische vooruitgang blijkt het nog steeds niet mogelijk de ontwikkeling van de
Beslissingen moeten steeds sneller worden genomen. De concurrentie ligt immers op de loer en factoren als internationalisering, de 24-uurs-economie en de informatie-intensiteit van het bedrijfsleven maken het er niet gemakkelijker op. De snelheid waa
Een goede omschrijving geven van Business Intelligence is geen gemakkelijke opdracht. Vaak blijkt dat deze term verschillende ladingen dekt. Hierbij duiken dan begrippen op als datawarehousing, datamining en knowledge management. Business Intelligenc
Procesmatig bekeken komt Business Intelligence neer op het verzamelen van gegevens met betrekking tot de bedrijfsvoering, het analyseren daarvan en (belangrijk!) het gebruik van de verkregen informatie teneinde de bedrijfsvoering te optimaliseren.
Organisaties slaan meer en meer gegevens op over hun klanten om inzicht in klantgedrag te vergroten. Men realiseert zich dat deze gegevens een zeer waardevol bezit vormen en een belangrijk middel om de voorsprong op de concurrentie te vergroten.
Business Intelligence (BI) is een fenomeen dat binnen ondernemingen steeds meer belangstelling krijgt. Dat wordt met name veroorzaakt doordat vanaf het begin van de jaren negentig een breed spectrum aan moderne ICT-tools beschikbaar is gekomen waarme
Sinds enkele maanden is er veel belangstelling voor de combinatie van Business Intelligence (BI) en Enterprise Resource Planning (ERP), getuige het aantal congressen, artikelen in de vakpers en productannonceringen. BI en ERP ontdekken elkaar en hun
Het werkgebied van de marketing maakt de laatste jaren een stormachtige ontwikkeling door. Terwijl zo'n tien jaar geleden selecties op (beperkte) mailingbestanden het begin van het databasemarketing-tijdperk inluidden, zijn we vandaag de dag in staat
 
Evenementen van SAI, NGI en BIM Media Evenementen van SAI, NGI en BIM Media
De volledige agenda
 
 
A+ / A-